Pomoc Soft

Formularz podania hasła jednorazowego – WEB

 

0 komentarzy

Formularz podania hasła jednorazowego – DESKTOP

 

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Dodawanie użytkowników do programu

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Edycja wystawionej faktury

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Wystawianie faktury z płatnością Gotówka+przelew

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Uzupełnianie i poprawa kodu terytorialnego w deklaracjach PCC/SD

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Uzupełnianie brakujących danych w deklaracjach PCC/SD

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Wyświetlanie czynności według zdefiniowanych filtrów

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Sporządzenie i wysyłka raportu GIIF

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Zatwierdzanie czynności notarialnej bez opłat

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Wydruk MS-Not 24

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Wydruk skorowidza alfabetycznego

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Wystawianie korekty do faktury

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Zmiana kwot na fakturze

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Fakturowanie dwóch płatników

0 komentarzy

KLEOS Wyszukiwanie informacji

0 komentarzy

KLEOS Witaj w świecie Kleosa!

0 komentarzy

KLEOS Tworzenie terminów w kalendarzu

0 komentarzy

KLEOS Terminy i spotkania

0 komentarzy

KLEOS Sprawy

0 komentarzy

KLEOS Przekazywanie dokumentów do dalszej pracy

0 komentarzy

KLEOS Praca z zadaniami

0 komentarzy

KLEOS Postępowania

0 komentarzy

KLEOS Pasek szybkiego przełączania

0 komentarzy

KLEOS Okno czynności

0 komentarzy

KLEOS Nowy wygląd

0 komentarzy

KLEOS Notatki

0 komentarzy

KLEOS Kontakty

0 komentarzy

KLEOS Konfiguracja typów spraw

0 komentarzy

KLEOS Jak zrobić lokalną kopię dokumentów

0 komentarzy

KLEOS Jak znaleźć sprawę

0 komentarzy

KLEOS Jak utworzyć sprawę

0 komentarzy

KLEOS Jak utworzyć czynność

0 komentarzy

KLEOS Jak skonfigurować terminy i zadania

0 komentarzy

KLEOS Jak określić strony sprawy

0 komentarzy

KLEOS Dokumenty

0 komentarzy

KLEOS Dodatkowe pola

0 komentarzy

KLEOS Arkusz czynności

0 komentarzy

KLEOS Alternatywne sposoby importowania dokumentów

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Czynność bez opłat

  Jeśli chcielibyśmy wprowadzić daną czynność w repertorium bez opłat, a przy próbie zapisania danej czynności mamy komunikat o nie wprowadzonych opłatach, to musimy we wzorcu zaznaczyć opcję „Bez opłat”. W celu zaznaczenia na wzorcu opcji umożliwiającej dodawanie czynności bez opłat, musimy po uruchomieniu programu Kancelaria Notarialna kliknąć na górze Słowniki>Wzorce czynności.   Następnie na […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Eksport danych do Symfonii / programów księgowych

  Kancelaria Notarialna umożliwia eksport danych do programu Symfonia, oraz innych programów księgowych. Dane są eksportowane do pliku txt. Kancelaria Eksportuje tylko w takim formacie dane, ewentualne dostosowanie pliku i danych do konkretnego programu księgowego, należy wykonać we własnym zakresie. Aby wyeksportować dane do programu księgowego, należy uruchomić Kancelarię Notarialną i następnie klikamy Narzędzia > […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Skorowidz alfabetyczny – uwzględnienie innych wzorców

  W celu uwzględnienia na wydruku Skorowidza alfabetycznego wzorców, które obecnie nie pojawiają się, należy zaznaczyć na tym wzorcu opcję „Skorowidz alfabetyczny”. Aby to wykonać należy najpierw przejść w Słowniki > Wzorce czynności, następnie z listy wzorców wybieramy ten który ma być uwzględniony na wydruku klikając na niego 2x prawym przyciskiem myszy. Gdy mamy już […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Problem z aktualizacją „nie posiadasz praw do tej wersji”

  Jeśli podczas próby rozpoczęcia aktualizacji Kancelarii Notarialnej pojawi się ten komunikat, a abonament został przedłużony: Oznacza to że nie został podmieniony plik licencyjny def.ini i na obecnym wygasł już abonament który uniemożliwia zaktualizowanie Kancelarii Notarialnej do nowszej wersji. Informacja jak odnaleźć i jak podmienić plik licencyjny, znajduje się w instrukcji pod linkiem: http://serwis.wolterskluwer.pl/hc/pl/articles/208316425-Kancelaria-Notarialna-Podmiana-pliku-licencyjnego-def-ini Czy […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Problemy przy uruchomieniu. Najczęstsze błędy

  1.Przy uruchomieniu na Serwerze pojawia się błąd: Rozwiązanie: Wyłączony SQL na serwerze. Należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na ikonę Komputer>Zarządzaj>rozwijamy Usługi i aplikacje>klikamy Usługi>odnajdujemy z listy po prawej usługę SQL Server (PWPNOTARIAT)>klikamy na tę usługę prawym przyciskiem myszy i wybieramy Uruchom Po uruchomieniu usługi możemy zamknąć okno zarządzania i uruchomić Kancelarię Notarialną 2.Po uruchomieniu […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Podmiana pliku licencyjnego def.ini

  Plik licencyjny def.ini przedłuża Państwa okres abonamentowy na program Kancelaria Notarialna. Plik licencyjny def.ini należy zapisać w katalogu Kancelarii Notarialnej, wcześniej zmieniając nazwę starego pliku licencyjnego. Poniżej instrukcja jak poprawnie wykonać tą operację: Odbieramy maila z plikiem licencyjnym. Mail w temacie zawiera numer klienta, nazwę pliku i nazwę płatnika Przykładowo: Po odebraniu maila najpierw […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – jak udostępnić dla pozostałych komputerów

  W celu udostępnienia Kancelarii Notarialnej na inne komputery, należy udostępnić katalog główny Kancelarii Notarialnej z pełnymi prawami, a na pozostałych komputerach należy przez sieć wyciągnąć skrót do pliku NotariatSystem.exe z głównego katalogu programu. Standardowo katalog Kancelarii Notarialnej znajduje się na dysku C:\ czyli: C:\KancelariaNotarialna W celu jego udostępnienia, wchodzimy na dysk C: klikamy prawym […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – E-deklaracje

  Dla deklaracji PCC-2 oraz SD-2 istnieje możliwość wysyłki poprzez mechanizmy elektroniczne. Aby deklaracja mogła być wysłana musi być wybrany notariusz i w oknie podglądu wydruku musi zostać wybrany przycisk Podpis (rysunek poniżej).   Kliknięcie na przycisk Podpis uruchamia procedurę podpisu i wysyłki widocznej deklaracji do serwisu elektronicznej ewidencja deklaracji podatkowych e-Deklaracje przygotowanego przez Ministerstwo […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Dodawanie wyjątków w zaporze Windows dla portów SQL

  Dodawanie wyjątków w zaporze Windows dla portów SQL (Problem działa KN na końcówkach) Instrukcja zawiera informacja na temat dodawania wyjątków w zaporze Windows dla portów SQL na których łączy się Kancelaria Notarialna z bazą. Porty należy przepuścić w przypadku problemów uruchomienia Kancelarii Notarialnej na komputerach klienckich w przypadku kiedy zapora Windows blokuje porty SQL. […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Wystawienie kilku faktur na dowolne kwoty

  Jeśli chcemy wystawić kilka faktur na dowolne kwoty możemy to wykonać już na etapie fakturowania. Przykładowo, jeśli chcemy wystawić dwie faktury na dwóch płatników, gdzie jeden płaci wynagrodzenie notariusza 70zł, a drugi 30, to przy zatwierdzaniu czynności/aktu wybieramy „Płatność odroczona lub dzielona – bez wystawie wpłaty”   Następnie klikamy prawym przyciskiem myszy na zatwierdzoną […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Zmiana czynności na akt, lub aktu na zwykłą czynność

  Jeżeli mamy czynność i chcemy zmienić ją na akt, musimy wejść w tą czynność. Kopiujemy tekst z  krótkiej treści czynności, ponieważ po wybraniu nowego wzorca tekst zniknie, lub zostanie zastąpiony tekstem z nowego wzorca. Następnie klikamy przycisk  tak jak na zrzucie powyżej. Pojawi się komunikat Klikami „Tak” Po kliknięciu „Tak” pojawi się komunikat Po […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Faktury i płatności powiązane z nimi – usuwanie płatności do faktury

  Jeśli zafakturowaliśmy czynność/akt i przy wydruku Faktury okazuje się że jest jako zapłacona, a klient jeszcze nam nie zapłacił to znaczy że są powiązane płatności z tą fakturą. Przyczyną może być np. rodzaj płatności wybrany podczas zatwierdzania czynności. Jeśli wybierzemy rodzaj płatności jako gotówkę, przelew, lub kartę płatniczą to zawsze tworzy się płatność i […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Faktury i płatności powiązane z nimi

  Jeśli chcielibyśmy stworzyć fakturę na częściową płatność, np. klient ma nam zapłacić 100zł brutto, ale zapłacił tylko część np. 70zł. Wtedy możemy przy zatwierdzaniu czynności/aktu, gdy pojawi się nam okienko z wyborem płatności należy z dostępnych opcji wybrać Płatność odroczona, lub dzielona – bez wystawiania wpłaty. Dalej klikamy OK. Następnie fakturujemy czynności/akt Klikamy Fakturuj Po pokazaniu […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Problem z drukowaniem w Kancelarii Notarialnej

  Jeśli próbujemy zrobić wydruk z Kancelarii Notarialnej np. faktury, msnot itp. i przy wydruku pojawia nam się błąd: Błąd ten mówi że albo plik szablonu w katalogu Kancelarii Notarialnej (KN) został usunięty, lub zmieniony (np. nazwa pliku) i program nie może odnaleźć danego pliku .rtf dzięki któremu KN może wygenerować raport/wydruk. Przykładowo, jeśli zmienimy nazwę […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Dodawanie/sprawdzanie ścieżek do dokumentów w KN

  W celu poprawnego dodawanie/otwierania dokumentów w programie Kancelaria Notarialna należy dodać/sprawdzić ścieżki do „Dokumentów zarejestrowanych”. Należy otworzyć Kancelaria Notarialną (KN), następnie kliknąć na górze Narzędzia>Parametry (gdyby opcji „Parametry” nie było, należy zalogować się jako admin). Po otwarciu Parametrów w zakładce „Baza danych” poniżej będą ścieżki. Pole „Dokumentów zarejestrowanych” wskazuje na dokumenty które zostały podpięte […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Podpięcie Baz poprzez SQL Server Management Studio

  Podpięcie Baz poprzez SQL Server Management Studio Żeby podpiąć bazy należy uruchomić SQL Server Management Studio (SSMS). Zazwyczaj można go znaleźć w Menu Start > Microsoft SQL Server 200x > SQL Server Management Studio Użytkownikom Windows 7 zalecamy uruchomienie SSMS z prawami administratora. Należy kliknąć na ikonę SSMS prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Jak przenieść program na inny komputer

  Najpierw należy wykonać kopie bazy z programu Kancelaria jeśli jest taka możliwość. Żeby to zrobić należy otworzyć program Kancelaria Notarialna, następnie należy na górze kliknąć Narzędzia >Wykonaj kopie. Aby przenieść program Kancelaria Notarialna na drugi komputer należy skopiować cały katalog Kancelarii np. na pendrive. WAŻNE! Przed skopiowaniem katalogu w którym są bazy należy wyłączyć […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Rejestr GIIF

  Kancelaria Notarialna – Rejestr Transakcji GIIF instrukcja 1. Uruchomienie modułu GIIF z Kancelarii Notarialnej. Moduł GIIF dostępny jest na pasku bocznym Kancelarii Notarialnej w grupie Moduły. Po uruchomieniu wybieramy notariusza – osobę obowiązana – dla którego będziemy przygotowywać raport dla GIIF. W przypadku gdy w programie jest zdefiniowany tylko jeden notariusz automatycznie on będzie […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Instalowanie programu

  Wersję instalacyjną Kancelarii Notarialnej można pobrać ze strony http://www.produkty.lex.pl/kancelaria-notarialna/do-pobrania. Po pobraniu wersji instalacyjnej należy ją rozpakować. Następnie należy otworzyć rozpakowany katalog i uruchomić plik Start.exe. Pojawi się plansza z przyciskami. Należy wybrać opcję „Instalacja Kancelaria Notarialna”. Dalej należy podstępować zgodnie ze wskazówkami instalatora. Jeśli nie wiadomo, którą opcję wybrać, należy pozostawić opcje domyślne zaproponowane […]

0 komentarzy

Kancelaria Notarialna – Filtry

  Za pomocą pokazanego filtra można wyświetlić z listy wybrane pozycje. Aby włączyć filtr, należy przejść do „Repertorium A” – na górze należy kliknąć Widok > Filtry zaawansowane. Po włączeniu filtrów i najechaniu na nazwę kolumny pokaże się symbol „lejka”. Należy na niego kliknąć, aby rozwinąć listę, z której będzie można wybrać interesujące użytkownika opcje filtrowania. […]

0 komentarzy

LEX@TEXT – Włączenie zablokowanych dodatków w programie WORD

  Program WORD może zablokować dodatki L@T, w celu ich włączenia należy w górnym lewym rogu programu WORD kliknąć na „PLIK” W nowym oknie które się otworzy z menu po lewej stronie, wybieramy „Opcje” W zależności od wersji WORDa, zamiast przycisku „PLIK” może występować ikona kolorowej kuli na którą należy kliknąć:  i następnie z rozwiniętego […]

0 komentarzy

Kleos – Problem z odnowieniem zaufanego certyfikatu

  Szanowni Państwo, Podczas aktualizacji programu Kleos do wersji 4.4 na komputerach z systemem operacyjnym Windows 8, 8.1 oraz 10, możliwe jest pojawienie się problemu z odnowieniem zaufanego certyfikatu dla naszej aplikacji. W razie napotkania problemu, proszę wykonać następujące czynności: 1.Po uruchomieniu Kleosa, rozpocznie się automatyczne pobieranie nowej wersji programu 2.Aktualizacja może wyświetlić następujący komunikat: […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Zły format daty i brak polskich znaków (Windows 10) – instrukcja rozszerzona

  Jeżeli podczas uruchamiania systemów kadrowo-płacowych w wersjach: Progman Kadry 9.8.1 Progman Płace 10.1.1 Progman Zlecone: 9.4.1 Progman Przelewy: 7.5.1 lub wyższych, wystąpi poniższy komunikat, należy:   W prawym dolnym rogu ekranu, prawym przyciskiem myszy kliknąć na przycisk daty i godziny systemowej.      2. Z menu wybrać pozycję: Ustaw datę/godzinę. 3. W otwartym oknie, w […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Jak należy postępować w przypadku komunikatu „Nie został zainstalowany plik do obsługi Rejestru operacji”?

  Jeżeli podczas instalacji systemów kadrowo-płacowych w wersjach: Progman Kadry 9.5 Progman Płace 9.8 Progman Zlecone: 9.1 Progman Przelewy: 7.5 lub wyższych wystąpi poniższy komunikat, należy: Wypakować pobrany plik EVENTSJOURNAL.FDB 2. Plik EVENTSJOURNAL.FDB należy przenieść do Folderu Zbiory (w tym samym miejscu, gdzie znajduje się plik bazodanowy KADRY.GDB). Dla systemów Windows 7 lokalizacja będzie następująca: […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Zły format daty i brak polskich znaków (Windows 7) – instrukcja rozszerzona

  W związku z problemem dotyczącym wyświetlania polskich znaków, daty oraz innych znaków na Windows 7 proszę sprawdzić, czy mają Państwo wybrane poprawne ustawienia w systemie: Należy przejść do Panelu sterowania, wybrać Opcje regionalne i językowe W zakładce Formaty należy sprawdzić, czy ustawione są poprawne formaty daty (jak na rysunku poniżej) W zakładce Lokalizacja należy […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Jak należy zalegalizować program?

  Przy pierwszym uruchomieniu programu (oraz po aktualizacjach) na ekranie pojawi się okno z informacją NIELEGALNA KOPIA PROGRAMU. 2. W celu zarejestrowania programu należy przejść do okna Dane placówki (Ustawienia >> Parametry >> Dane placówki) i uzupełnić pola Dane licencyjne, które znajdują się na Umowie licencyjnej: ID Klienta, data obowiązywania umowy i nr kodu licencji. […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Jak należy pobrać dokumentację do systemów desktopowych ze strony internetowej?

  Jak należy pobrać dokumentację do systemów desktopowych ze strony internetowej? Należy połączyć się ze stroną: http://www.progman.wolterskluwer.pl/ Następnie kliknąć w zakładkę Aktualizacje 2. Proszę wybrać odpowiedni program z listy: 3. Następnie klikamy w zakładkę Dokumentacja 4. Rozpocznie się pobieranie pliku PDF z instrukcją programu.  

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Jak należy zainstalować program desktopowy?

  Jeśli poszukujecie Państwo pliku instalacyjnego do starszej wersji,  która nie jest dostępna na stronie prosimy o kontakt emaliowy pod adresem: pomoc@progman.pl.   System instalowany jest domyślnie na dysku C w katalogu Program Files w podkatalogu Progman o nazwie instalowanego programu (C:\Program Files\Progman\…). Najważniejszy plik z danymi, w którym znajdują się wszystkie ewidencjonowane przez system […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Jak należy przygotować i przesłać bazę danych do analizy? (Dotyczy wszystkich systemów desktopowych)

  Przygotowanie danych Przed przystąpieniem do wysłania danych, celem ich późniejszej analizy lub naprawy należy je odpowiednio przygotować. Jeśli baza została umieszczona na serwerze sieciowym wówczas należy skontaktować się z Administratorem sieci, który podejmie stosowne kroki w celu pobrania bazy z serwera i przejść do kolejnego rozdziału niniejszej instrukcji. W przeciwnym razie opisane poniżej kroki […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Automatyczna aktualizacja

  Automatyczna aktualizacja pozwala na aktualizowanie oprogramowania na wielu stanowiskach, bez potrzeby uruchamiania instalacji na każdym z nich. Niniejsza instrukcja jest tylko wskazówką jak stworzyć „Serwer aktualizacji”, aby poprawnie funkcjonowała automatyczna aktualizacja zaimplementowana w systemach linii Progman. Kwestie bezpieczeństwa / zabezpieczeń wybranego przez użytkownika sposobu aktualizacji należy skonsultować z administratorem sieci lokalnej. Instrukcja stworzenia serwera […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Instalacja serwera Firebird 2.5.2. na oddzielnej instancji

  Udostępniamy Państwu skrypt automatycznie instalujący serwer FireBird 2.5.2 na oddzielnej instancji (32-bitowy, na porcie 33050): Pobierz Instrukcja instalacji znajduje się w okienku głównym skryptu, po jego uruchomieniu. Po zatwierdzeniu skryptu przyciskiem Tak pojawi się komunikat potwierdzający instalację. Jeśli skrypt był uruchomiony już wcześniej, Firebird na oddzielnej instancji zostanie odinstalowany i komunikat będzie następujący: W […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – PLIKI DO POBRANIA

  Pliki do pobrania dotyczące serwera Firebird 1. Serwer FireBird 2.5.2 dedykowany dla baz danych 32-bitowych (jest to wersja specjalnie przygotowana pod Nasze programy z odpowiednią listą użytkowników i UDF’ami, których nie zawierają standardowe instalacje FireBird. Działa na systemach 32 i 64-bitowych). Pobierz 2. Serwer FireBird 2.5.2 dedykowany dla baz danych 64-bitowych (jest to wersja specjalnie przygotowana pod […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Instalacja i konfiguracja – komputer kliencki (końcówka)

  Progman Pomoc techniczna – Instalacja i konfiguracja – komputer kliencki (końcówka) Do instalacji serwera danych na „komputerze-końcówce” używamy tej samej wersji instalacyjnej, którą używamy na komputerze głównym. Aby zainstalować serwer danych Firebird należy wykonać następujące kroki: Pobrać serwer program z poniższego linku: http://serwis.wolterskluwer.pl/hc/pl/articles/201652712-Progman-Pomoc-techniczna-PLIKI-DO-POBRANIA UWAGA! Serwer Firebird zawsze instalujemy w lokalizacji proponowanej przez instalator, czyli […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – przenoszenie bazy danych systemu desktopowego na inny komputer

    Są dwa sposoby przenoszenia danych z systemu desktopowego na nowy komputer: Przeniesienie archiwizacji (za pomocą opcji Narzędzia >> Archiwizacja wówczas wymagane jest zainstalowanie programu).   W celu stworzenia archiwum bazy danych należy: a) Z poziomu programu przejść do okna Archiwizacja danych (Narzędzia >> Archiwizacja danych). b) W polu Archiwizuj do pliku podana jest ścieżka […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Jak wykonać zrzut obrazu (print screen)

  Kiedy na ekranie pojawia się komunikat błędu, bardzo często prosimy o przesłanie zrzutu obrazu błędu (print screen błędu). Należy to zrobić w następujący sposób: należy wywołać komunikat błędu, następnie na klawiaturze należy znaleźć przycisk Prt Sc SysRq (znajduje się on    u góry klawiatury, zwykle po prawej stronie od klawiszy funkcyjnych – F1-12), należy go […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Brak/Uszkodzone biblioteki UDF

  Przyczyną braku lub uszkodzenia bibliotek UDF może być fakt, że Serwer Firebird zainstalowany na komputerze nie pochodzi ze strony www.progman.com.pl . Rozwiązanie nr 1 Należy dograć biblioteki UDF, które można pobrać z lokalizacji: http://pomoc.wolterskluwer.pl/progman-pomoc-techniczna-pliki-do-pobrania/ Są to biblioteki wymagane do poprawnego działania programów kadrowo-płacowych oraz finansowo-księgowych. Pliki są spakowane w formacie ZIP. Należy je rozpakować […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Nadawanie uprawnień na Windows Vista/7/8 i 10

  Aby systemy linii Progman w pełni korzystały ze wszystkich swoich funkcji na systemach Windows 7, 8 lub 10 należy wykonać następujące czynności: Prawym przyciskiem myszy komputera klikamy w ikonę programu, w który chcemy uruchomić na prawach administratora Pojawi się zakładka Właściwości przechodzimy do Zgodności, zaznaczamy Uruchom ten program jako administrator, klikamy OK i Zastosuj.

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Instalacja serwera danych Firebird

  UWAGA! Informujemy, że do poprawnej pracy najnowszych wersji programów linii Progman wymagane jest zainstalowanie serwera danych Firebird w wersji 2.5.2. Instalacja serwera z innej strony niż serwis.wolterskluwer.pl (wersja 2.5.2 lub wyższa) wymaga stworzenia w katalogu Firebird podkatalogu o nazwie UDF i wklejenia do niego odpowiednich bibliotek UDF dostosowanych do wersji bazy danych (32 lub 64-bitowych) […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Przeinstalowanie serwera FireBird na wersję 2.5.2

  Zanim rozpoczniemy proces odinstalowywania serwera Firebird należy zamknąć wszystkie programy linii Progman. Deinstalację serwera Firebird można wykonać z poziomu Panelu sterowaniasystemu operacyjnego Windows. W tym celu należy wejść w: (Windows 7, Vista) Start >> Panel sterowania >> Programy i Funkcje (Windows 8, 10) Start >> Panel sterowania >> Programy >> Odinstaluj program Na liście programów należy wyszukać Firebird, a następnie […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Archiwizacja danych w systemach desktopowych

  Archiwizacja danych w systemach desktopowych Możliwość archiwizacji danych to bardzo ważna opcja, która gwarantuje bezpieczeństwo danych Użytkownika w różnych sytuacjach awaryjnych. W celu zabezpieczenia się przed utratą danych zaleca się archiwizację danych co kilka dni. W celu stworzenia archiwum bazy danych należy: Z poziomu programu przejść do okna Archiwizacja danych (Narzędzia → Archiwizacja danych). […]

0 komentarzy

Progman Pomoc techniczna – Zły format daty i brak polskich znaków (Świadectwa – błąd 80020101)

  Zły format daty i brak polskich znaków (Świadectwa – błąd 80020101) W związku z problemem dotyczącym wyświetlania polskich znaków, daty, innych znaków w systemach desktopowym oraz na wydrukach z tych systemów (przy zainstalowanym na komputerze systemie operacyjnym Windows 7) należy wykonać następujące czynności: Należy przejść do Panelu sterowania, wybrać opcję Zegar, język i region […]

0 komentarzy

Progman iPrzedszkole – Odzyskanie dostępu do systemu

  Progman iPrzedszkole Odzyskanie dostępu do systemu Dla Administratora systemu Progman iPrzedszkole Jeśli w danych użytkownika Administrator, w zakładce Narzędzia/Użytkownicy zostało uzupełnione pole e-mail, wówczas w oknie logowania po wybraniu przycisku możliwe jest odzyskanie dostępu za pomocą linka, który zostanie wysłany na skrzynkę mailową Użytkownika. Jeśli w zakładce Narzędzia/Użytkownicy nie zostało uzupełnione pole e-mail, w […]

0 komentarzy

Progman iPrzedszkole – Aktywacja karty

  Progman iPrzedszkole Aktywacja karty Z widoku głównego Panelu dla rodzica systemu iPrzedszkole należy wybrać zakładkę Więcej/Karty. Zakładka Karty służy do aktywowania oraz blokowania posiadanych kart zbliżeniowych służących do ewidencji czasu pobytu dziecka w przedszkolu. Aby aktywować kartę należy użyć przycisku: W oknie, które się pojawi   należy wprowadzić numer karty widoczny na odwrocie karty […]

0 komentarzy

Progman iPrzedszkole – Tworzenie kont Użytkowników

  Tworzenie kont użytkowników Wprowadzenia Użytkowników i nadania im uprawnień dokonujemy w zakładce Narzędzia >> Użytkownicy. Dodając nowego Użytkownika i przypisując mu konkretną rolę np. dyrektor, intendent, nauczyciel system automatycznie nadaje uprawnienia poszczególnym Użytkownikom wg wskazanej funkcji pełnionej w przedszkolu. Dla przykładu: domyślnie tylko Użytkownik z rolą Dyrektor lub Nauczyciel posiada uprawnienia do Dzienników.

0 komentarzy

Progman iPrzedszkole – Tworzenie konta rodzica

  Tworzenie konta rodzica   Kartoteka Rodzice/Opiekunowie służy do ewidencji danych osobowych rodziców/opiekunów dzieci zapisanych do placówki wraz z danymi kontaktowymi. Dodatkowo w przypadku zakupienia przez palcówkę modułu Panel rodzica jest możliwość automatycznego wygenerowania indywidualnego konta dla każdego z rodziców. Aby stworzyć konto dla rodzica należy w dolnej części okna zaznaczyć pola: Generuj konto Aktywne […]

0 komentarzy

Progman iArkusz – Procedura odzyskiwania utraconego hasła

  iArkusz Progman Procedura odzyskiwania utraconego hasła   Jeśli z systemu w ramach placówki korzysta kilku użytkowników, hasło może zostać przywrócone przez użytkownika będącego administratorem w placówce lub organie prowadzącym. Jeśli hasło zostało utracone przez użytkownika będącego administratorem w placówce może on zwrócić się z prośbą o przywrócenie hasła do firmy Wolters Kluwer SA. W […]

0 komentarzy

Progman iArkusz – Możliwości importów i eksportów w systemie

  W systemie istnieje możliwość importu/eksportu danych z/do aplikacji tj.: Eksport do programu Plan lekcji (ProgMan) Eksport danych do SIO, Eksport do EDU/iPlan, Eksport do Planu ASC Import danych z programu Kadry (ProgMan) – od wersji 8.001, Import danych z programu SIO.   Eksport do programu Plan lekcji (ProgMan) W celu wyeksportowania danych do Planu […]

0 komentarzy

Progman iArkusz – Mechanizm zmiany roku szkolnego w jednostce

  Progman iArkusz Mechanizm zmiany roku szkolnego w jednostce Co roku w okolicach 1 marca w systemie iArkusz automatycznie jest zmieniany domyślny rok przeglądania danych. Od tego dnia domyślnym rokiem w systemie jest nowy rok szkolny. Wystarczy w polu Przeglądany rok zmienić rok przeglądania, aby przeglądać dane (arkusze) z poprzedniego roku szklonego. Dzięki tej funkcji, […]

0 komentarzy

Progman iUczniowie (iDziennik, iSekretariat, iPlan) – Wygenerowanie nowego hasła do systemu

  Progman iUczniowie (iDziennik, iSekretariat) – Wygenerowanie nowego hasła do systemu Aby wygenerować nowe hasło do pakietu Progman iUczniowie należy wykonać następujące czynności (nie dotyczy konta administratora systemu): Uruchomić przeglądarkę internetową W polu adresu strony internetowej wprowadzić adres progman.com.pl W oknie logowania do systemu kliknąć klawisz Zapomniałeś hasła, kliknij tutaj… W otwartym oknie wprowadzić właściwą […]

0 komentarzy

Progman iUczniowie (iDziennik, iSekretariat, iPlan) – Generowanie kont Użytkowników

  Generowanie kont Użytkowników Po uruchomieniu pakietu iUczniowie, szkoła otrzymuje od firmy maila informującego o uruchomieniu dostępu wraz z danymi do logowania dla szkolnego administratora systemu. Każda szkoła może do bazy systemu wprowadzić dowolną ilość kont administratorów, pracowników, rodziców oraz uczniów. Sposób generowania konta (loginu i hasła) jest zależny od typu użytkownika. Dla konta administratora […]

0 komentarzy

Progman iUczniowie (iDziennik, iSekretariat) – Gdzie znaleźć instrukcję obsługi oraz poradniki?

  Progman iUczniowie (iDziennik, iSekretariat) – Gdzie znaleźć instrukcję obsługi oraz poradniki? Każdy system, wchodzący w skład pakietu iUczniowie, zawiera indywidualną instrukcję obsługi oraz poradniki do najczęściej pojawiających się problemów. Aby pobrać instrukcję do systemu, należy najechać myszką na część paska Szybki dostęp opisaną Pomoc i następnie z rozwijanej listy wybrać opcję Obsługa iDziennik (lub […]

0 komentarzy

Progman iDziennik – Import danych z pliku SOU

  Import danych z pliku SOU do systemu Progman iDziennik W celu zaimportowania danych z przygotowanego wcześniej w innym programie pliku w formacie SOU, należy wcześniej wprowadzić jednostkę, do której mają zostać importowane dane z tego pliku. Następnie należy przejść do menu Narzędzia >> Import SOU. Po wybraniu tej funkcji zostanie wyświetlone okno, w którym […]

0 komentarzy

Progman iDziennik – Import danych z systemu iPlan Lekcji

  Import danych z systemu Progman iPlan Lekcji do Progman iDziennik Aby zaimportować dane z przygotowanego wcześniej w systemie Progman iPlan Lekcji lub ASC iPlan Lekcji pliku w formacie XML, należy wcześniej wprowadzić wszystkie dane ewidencyjne klas i uczniów, po czym założyć klasom dzienniki w aplikacji Progman iDziennik. Następnie należy przejść do menu Narzędzia >> […]

0 komentarzy

Progman iDziennik – Eksport danych do pliku SIO

  Eksport danych do pliku SIO Przed wykonaniem eksportu danych do pliku SIO, należy wcześniej w systemie SIO założyć jednostkę szkolną i zapisać dane tworząc plik w formacie XML. Aby to zrobić, należy wygenerowany plik jednostki zapisać przy pomocy funkcji Zapisz jako rozkodowany , po czym zostanie stworzony plik, wymagany do właściwego wykonania eksportu z […]

0 komentarzy

Progman iDziennik – Eksport danych do programu HERMES

  Eksport danych do programu HERMES Funkcja eksportu danych do programu HERMES znajduje się w menu Narzędzia – Eksport HERMES. Korzystając z tej opcji należy w wyświetlonym oknie wskazać jednostkę przeznaczoną do eksportu. System wczytuje identyfikator szkoły pobierając go z modułu Jednostki – dane dodatkowe – identyfikator szkoły stosowany przez OKE. Dodatkowo istnieje w tym […]

0 komentarzy

Progman iDziennik – Eksportu danych do pliku w formacie EDU

  Progman iDziennik Eksportu danych do pliku w formacie EDU Narzędzie eksportu danych do pliku w formacie EDU służy do przeniesienia danych do innych programów firmy Wolters Kluwer SA: Progman Sekretariat DDJ, Progman Świadectwa oraz Progman Biblioteka. Eksport ten wypełnia też wymóg rozporządzenia MEN odnośnie dzienników elektronicznych odnośnie konieczności eksportu danych do pliku XML. Po […]

0 komentarzy

Progman iDziennik – Wykonanie promocji uczniów

  Progman iDziennik Wykonanie promocji uczniów Po zakończeniu roku szkolnego należy przeprowadzić promocję uczniów na nowy rok szkolny. UWAGA! PROMOCJĘ UCZNIÓW (W TYM ABSOLWENTÓW) WYKONUJEMY TYLKO I WYŁĄCZNIE POSŁUGUJĄC SIĘ MECHANIZMEM OBSŁUGI PROMOCJI! Mechanizm ten należy uruchomić poprzez menu Narzędzia >> Obsługa promocji. Cały proces odbywa się przy pomocy generatora, który prowadzi Użytkownika przez pięć […]

0 komentarzy

Progman iAnalizator – Udostępnianie danych organowi prowadzącemu

  Udostępnianie danych organowi prowadzącemu Progman iAnalizator jest programem pomagającym zdiagnozować pracę szkół, bazując na wynikach egzaminów zewnętrznych. Prawo dysponowania szczegółowymi wynikami egzaminów mają jedynie dyrektorzy szkół. Stąd jakiekolwiek analizy w organie prowadzącym możliwe są dopiero wtedy, gdy szkoły przekażą dane statystyczne organowi. W tym celu użytkownik na poziomie szkoły musi wejść do Kartoteki Szkoły […]

0 komentarzy

Progman iAnalizator – Przypomnienie hasła Użytkownika

  W przypadku, gdy konieczne jest przypomnienie użytkownikowi jego hasła niezbędnego do zalogowania się do systemu, można skorzystać z opcji automatycznego przesłania hasła na adres e-mail przypisany użytkownikowi w bazie. Aby skorzystać z tej opcji należy na stronie logowania kliknąć na link „Zapomniałeś hasła?”.   Następnie należy podać login użytkownika, a w dalszej kolejności udzielić […]

0 komentarzy

Progman iAnalizator – Pierwsze kroki w aplikacji- szkoła ponadgimnazjalna

  Pierwsze kroki w aplikacji- szkoła ponadgimnazjalna 1. Wybierz odpowiednią jednostkę spośród wszystkich dostępnych oraz ustaw rok szkolny, dla którego chcesz dokonać analizy. Czynności te wykonuj w głównym oknie aplikacji. 2. Wprowadź wyniki Uczniów z egzaminu maturalnego Aby tego dokonać, a tym samym przygotować dane do analiz musisz przygotować plik udostępniony przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną […]

0 komentarzy

Progman iAnalizator – Pierwsze kroki w aplikacji – szkoła gimnazjalna

  Pierwsze kroki w aplikacji- szkoła gimnazjalna Aby dokonać analizy wyników egzaminu gimnazjalnego: 1. Wybierz odpowiednią jednostkę spośród wszystkich dostępnych oraz ustaw rok szkolny, dla którego chcesz dokonać analizy. Czynności te wykonuj w głównym oknie aplikacji. 2. Wprowadź wyniki Uczniów z egzaminu gimnazjalnego Aby tego dokonać, a tym samym przygotować dane do analiz musisz przygotować […]

0 komentarzy

Progman Kadry – Jak należy zaimportować dane z programu Płatnik w systemie Progman Kadry?

  Jak należy zaimportować dane z programu Płatnik w systemie Progman Kadry? W menu Narzędzia >> Dodatkowe >> Import danych z Płatnika istnieje możliwość importu danych z rejestru ubezpieczonych w programie Płatnik. W tym celu należy: 1. Zalogować się do programu Płatnik, 2. Przygotować dokumenty zgłoszeniowe ZUA dla wszystkich pracowników, dane należy zweryfikować, nie powinny […]

0 komentarzy

Progman Kadry – Jak należy wyeksportować dane do SIO?

  Jak należy wyeksportować dane do SIO? W menu Narzędzia >> Eksport do SIO istnieje możliwość wyeksportowania większości danych lub sporządzenia wydruków (Kadra pedagogiczna, Wynagrodzenia), które ułatwią zebranie danych a następnie wprowadzenie ich do programu SIO. Eksportu danych dokonujemy wyłącznie z aplikacji Progman Kadry, natomiast dane pobierane są również z systemu Progman Płace i Progman […]

0 komentarzy

Progman Finanse – Gdzie wprowadzić dane adresata sprawozdania?

  W celu wprowadzenia danych jednostki, do której będzie kierowane sprawozdanie należy wejść w Ustawienia → Parametry → Dane jednostki nadrzędnej. Po uzupełnieniu i zatwierdzeniu informacji o nazwie oraz adresie jednostki, jej dane będą wyświetlane na wszystkich sprawozdaniach budżetowych.  

0 komentarzy

Progman Finanse – Gdzie uzupełnić dane o symbolach na RB?

  Gdzie uzupełnić dane o symbolach na RB? W celu wpisania kodów województwa, powiatu, gminy należy skorzystać z opcji Symbole na sprawozdaniach RB zawartej w menu Ustawienia.  

0 komentarzy

Progman Finanse – Czy można rozpocząć księgowanie w nowym roku (20XX+1), nie zamykając jeszcze roku (20XX)?

  Czy można rozpocząć księgowanie w nowym roku (20XX+1), nie zamykając jeszcze roku (20XX)? Tak, program daje taką możliwość. Przed przystąpieniem do wykonania czynności umożliwiających rozpoczęcie pracy w nowym roku należy upewnić się, czy rok 20XX jest rokiem bieżącym w programie. Informację taką można znaleźć w lewym górnym rogu okna głównego. Rok 20XX w panelu […]

0 komentarzy

Progman Rozrachunki – Czy mogę wystawić notę korygującą do faktury sprzedaży?

  Progman Rozrachunki – Czy mogę wystawić notę korygującą do faktury sprzedaży? Zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług podmiotem zobowiązanym do wystawienia noty korygującej, w związku z błędami z zakresu danych sprzedawcy, nabywcy lub oznaczenia towaru, jest odbiorca faktury. Zatem notę korygującą można wystawić tylko do […]

0 komentarzy

Progman Rozrachunki – Czy program współpracuje z drukarką fiskalną?

  Czy program współpracuje z drukarką fiskalną? Tak, program współpracuje z drukarką fiskalną (testy odbywały się na modelu EMAR PRINTO 57T i taką zalecamy). Po podłączeniu drukarki fiskalnej do odpowiedniego portu komputera należy skonfigurować jej ustawienia w programie. W tym celu należy wybrać z menu głównego Ustawienia → Parametry → Dodatkowe i zaznaczyć opcję „Współpraca […]

0 komentarzy

Progman Stołówka – Co należy zrobić kiedy stan towaru wynosi 0 a wartość jest wykazywana?

  Co należy zrobić kiedy stan towaru wynosi 0 a wartość jest wykazywana? Należy wykonać korektę stanów zerowych (Narzędzia→ Korekta stanów zerowych). Podczas wykonywania tej czynności program sprawdzi czy występuje taka sytuacja w której ilość jest 0 a występuje wartość różna od 0. Jeśli taka sytuacja zostanie wykryta program tworzy dokument RW korygujący uwzględniający tą […]

0 komentarzy

Progman Stołówka- Dlaczego program nie wylicza średniego kosztu całodziennego wyżywienia?

  Dlaczego program nie wylicza średniego kosztu całodziennego wyżywienia? W raporcie dziennym w zakładce Zapotrzebowanie podczas wpisywania towarów/potraw nie uzupełniono pola posiłek. Po jego wpisaniu średni koszt całodziennego wyżywienia powinien zostać wyliczony.

0 komentarzy

Progman Wyposażenie – Przygotowanie drukarki do współpracy z systemem

  Przygotowanie drukarki do współpracy z systemem Zakładanie papieru na przykładzie Bixolon SLP-T400    

0 komentarzy