Błąd połączenia z serwerem podczas importu pliku ze składnikami majątku – co może oznaczać?

Podczas importu pliku ze składnikami majątku w programie Progman Majątek Web niekiedy pojawia się komunikat: Błąd połączenia z serwerem.

Najczęściej błąd połączenia z serwerem spowodowany jest zbyt długim czasem importu ze względu na wielkość importowanego pliku. (Maksymalny czas importu wynosi 10 min.) Może być również spowodowany problemami wydajnościowymi w przypadku, gdy w programie pracuje wielu użytkowników systemu jednocześnie.

Kolejną przyczyną komunikatu mogą być błędy występujące w pliku, m.in.:

  • błędne kwoty wartości początkowej i kosztów składnika majątku,
  • brak nazwy grupy składników która jest wymagana,
  • niepoprawny format wartości powierzchni składnika majątku (w Majątku Web dozwolona liczba miejsc po przecinku to 2),
  • zaburzona historia zmian osób odpowiedzialnych, umiejscowień,
  • niewłaściwy format danych dot. pierwszego miesiąca i roku amortyzacji składnika majątku.

Co w takiej sytuacji zrobić?

W pierwszej kolejności proponujemy wykonać import ponownie w godzinach mniejszego obciążenia systemu, np.: w godzinach porannych bądź popołudniowych. W przypadku błędu przy kolejnej próbie importu należy wysłać plik na adres e-mail: finanse@progman.pl w celu weryfikacji poprawności pliku przez naszych programistów. Po zdiagnozowaniu błędów w pliku nasi programiści dokonują jego modyfikacji w taki sposób, aby był możliwy do zaimportowania. Nasi konsultanci odsyłają zmodyfikowany plik gotowy do importu.  W przypadku gdy po weryfikacji plik nie będzie zawierał żadnych błędów, a nadal pojawia się błąd połączenia z serwerem konieczny będzie import pliku po stronie Wolters Kluwer.

 

 

Nasze strony www używają plików cookie. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na politykę prywatności i cookies. Obsługę plików cookie możesz wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Zobacz jak to zrobić.