Eksport – funkcja Zacytuj

W ramach zakładki Eksport z poziomu aktów prawnych oraz publikacji można znaleźć funkcjonalność „Zacytuj” pozwalającą na szybkie cytowanie dokumentu z jednoczesną możliwością kopiowania go do zewnętrznego dokumentu (np. otwartego dokumentu Word w formacie .docx)

 

Jak to działa?

W przypadku aktów prawnych, należy wyszukać akt, który chcemy zacytować. Następnie będąc już na dokumencie zmienić zakładkę na „Eksport”. Po przejściu do zakładki pojawią się dodatkowe opcje do zarządzania treścią dokumentu. Aby zacytować gotowe przywołanie należy kliknąć ikonę „Zacytuj”.

 

 

Po kliknięciu na ikonę pojawi się na ekranie okno z dwoma przypisami do wyboru:

  • w pierwszym oknie znajdziemy przypis z pełnym tytułem
  • w drugim oknie przypis z pełną listą zmian od ostatniego tekstu jednolitego

 

Aby skopiować wybraną opcję należy kliknąć ikonę Kopiuj obok okna a następnie z pomocą funkcji „wklej” lub skrótu klawiszowego CTRL + V wkleić do zewnętrznego dokumentu.

 

WAŻNE!

Nie można skopiować zawartości obu okien na raz! Zawsze w schowku przechowuje się zawartość okna, które zostało skopiowane jako ostatnie.

 

Podobnie sytuacja wygląda w przypadku publikacji. Mechanizm działania niczym nie różni się od cytowania aktów prawnych. Zatem w pierwszej kolejności wyszukujemy interesującą nas publikację. Następnie przechodzimy do zakładki Eksport.

 

I podobnie jak w przypadku aktów prawnych wybieramy ikonę Zacytuj.

 

 

Po kliknięciu na ikonę pojawi się na ekranie okno z dwoma przypisami do wyboru:

  • w pierwszym oknie znajdziemy przypis z pełnym tytułem
  • w drugim oknie przypis z odnośnikiem (linkiem) do publikacji w wersji elektronicznej.


 

Korzyści z wykorzystania funkcji Zacytuj:

  • Szybki sposób na wykorzystanie przypisów w aktach
  • Standaryzacja w prowadzeniu dokumentacji
  • Unikanie potencjalnych pomyłek przy ręcznym wpisywaniu bibliografii do pism i dokumentów