Korekta błędnie naliczonego wynagrodzenia – ze stornem listy – w związku z wystąpieniem absencji pracownika po wypłacie wynagrodzenia

8 grudnia 2020

W sytuacji, gdy wynagrodzenie zostało błędnie naliczone w związku z wystąpieniem absencji pracownika po wypłacie pełnej kwoty wynagrodzenia można wykonać korektę tegoż wynagrodzenia wykorzystując kreator Storno listy, który automatycznie wprowadza znak minus przy poszczególnych składnikach w kartotece płacowej.

Aby wykonać korektę wynagrodzenia podobnie jak w Przykładzie 1 należy założyć dwie listy dodatkowe.

Pierwsza lista utworzy się automatycznie przez Kreator – storno listy. Lista będzie zawierać wszystkie naliczone składniki ze znakiem „-”, natomiast druga lista dodatkowa powinna zawierać poprawnie wyliczone składniki płac – skorygowane wynagrodzenie i świadczenie za czas choroby.

Aby utworzyć dodatkową listę płac za pomocą kreatora:

  • w systemie Progman Płace należy wskazać rok płacowy, w którym jest naliczona lista płac do skorygowania,

  • z menu Narzędzia wybrać Kreator – storno listy,

  • w oknie kreatora wskazać listę płac oraz osobę, której dotyczy korekta, a następnie kliknąć klawisz Dalej,

  • w kolejnym oknie uzupełnić dane dotyczące tworzonej listy płac, która zostanie dodana do Rejestru list płac wskazując w oknie Rok i miesiąc listy płac oraz Rozliczenie w Płatniku korygowany miesiąc i rok, a w oknie Podatek do rozliczenia w miesiąc i rok, w którym faktycznie wykonywana jest korekta listy płac, następnie kliknąć klawisz Dalej,

  • w ostatnim oknie kreatora wskazać czy wypłata była przekazana na konto i kliknąć klawisz Przygotuj,

  • Program utworzy listę dodatkową ze stornem kartoteki płacowej pracownika, w której wszystkie naliczone wartości będą zapisane ze znakiem „-”,

  • Po utworzeniu pierwszej listy należy założyć kolejną listę dodatkową z poprawnie naliczoną kartoteką płacową uwzględniającą skorygowane wynagrodzenie chorobowe.
  • W Rejestrze list płac należy utworzyć drugą listę dodatkową (wskazując w oknie Rok i miesiąc listy płac oraz Rozliczenie w Płatniku korygowany miesiąc i rok, a w oknie Podatek do rozliczenia w miesiąc i rok, w którym faktycznie wykonywana jest korekta listy płac).

  • Przed naliczeniem powyższej listy należy wprowadzić absencję pracownika, która nie została uwzględniona przy naliczaniu listy korygowanej. W tym celu należy przejść na kartotece Wypłaty do okna Nieobecności i klawiszem Nowy dodać nieobecność.

  • Po wprowadzeniu danych dotyczących absencji należy określi miesiąc, rok oraz wypłatę na której zostanie rozliczone świadczenie, kliknąć Przelicz stawki, a następnie Zapisz. W tym przypadku w polu Wypłata wskazujemy listę z korektą.

  • W kartotece płacowej należy nanieść wartości na poszczególne składniki,

  • a następnie określić odpowiednią ulgę podatkową, koszty uzyskania przychodu i kliknąć klawisz Nalicz.

  • Po utworzeniu list korygujących można wydrukować poprawioną Kartę wynagrodzeń zaznaczając opcję Wydruk po miesiącu rozliczeniu w Płatniku.

 

Nasze strony www używają plików cookie. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na politykę prywatności i cookies. Obsługę plików cookie możesz wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Zobacz jak to zrobić.

Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę