Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dot. dwuetapowej weryfikacji konta użytkownika systemu iArkusz
22 listopada 2022
Wraz z wydaniem wersji 2.33.0 systemu iArkusz zostało wprowadzone zabezpieczenie logowania, polegające na dwuetapowej weryfikacji konta użytkownika. Ma to na celu zabezpieczenie przed atakami typu brute force.
Co się zmieniło?
Dotychczas użytkownik bezpośrednio przechodził po kliknięciu przycisku „Zaloguj” w oknie logowania do programu. Od wersji iArkusza 2.33.0, gdy po raz pierwszy po aktualizacji użytkownik chce zalogować się do systemu przechodzi do kolejnego okna z informacją: „Na adres mailowy przypisany do Twojego konta wysłaliśmy Kod, który należy wpisać/wkleić w polu poniżej.” Z dostarczonej przez nas wiadomości jako dostawcy oprogramowania na przypisany do użytkownika adres e-mail należy przepisać bądź skopiować kod.
UWAGA: Przesyłane na skrzynki e-mailowe wiadomości z adresu e-mail: Arkusz Organizacyjny <iarkusz@noreply.progman.pl> z tematami: Arkusz Organizacyjny – kod dostępu/Odzyskiwanie hasła użytkownika sytemu iArkusz są wiadomościami zaufanymi wysyłanymi automatycznie przez nas jako dostawcę oprogramowania Progman iArkusz. Wiadomość może trafić do folderów SPAM/Wiadomości śmieci/Powiadomienia. Warto przejrzeć skrzynkę w tych miejscach, jeśli wiadomość nie znajduje się w ODEBRANYCH.
Po wprowadzeniu/skopiowaniu z wiadomości Kodu należy kliknąć przycisk „Zaloguj”. Nastąpi pomyśle zalogowanie do systemu i można zacząć pracę w systemie.
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów w sprawie dwuetapowego logowania
- Czy za każdym razem będę musiał/a logować się poprzez kod dostępu? Co w przypadku, gdy będę chciał skorzystać z innej przeglądarki internetowej na tym samym komputerze?
Dzięki domyślnie zaznaczonej opcji „Pamiętaj mnie” w oknie z tokenem i kodem system zapamięta dwuetapowe logowanie przez 30 dni w przeglądarce, na której użytkownik pracował. Logując się na innej przeglądarce internetowej, system wymusi ponowne wprowadzenie kodu dostępu z otrzymanej wiadomości. Kod dostępu jest aktualny do momentu wyczyszczenia z przeglądarki plików cookie. Po wyczyszczeniu plików cookie system wymusi ponowne podanie kodu dostępu z wiadomości dostarczonej na przypisany do użytkownika adres e-mail.
- Czy za każdym razem będę musiał/a logować się poprzez kod dostępu? Co w przypadku, gdy będę chciał skorzystać z systemu na innym komputerze?
Logując się na innym komputerze system wymusi po wprowadzeniu nazwy użytkownika i hasła wprowadzenie kodu dostępu z wiadomości dostarczonej na adres e-mail przypisany do użytkownika.
- Na skrzynkę mailową nie przychodzi wiadomość z kodem dostępu. Co mam zrobić?
Jeśli nie widzi Pan/Pani wiadomości z kodem dostępu proszę sprawdzić czy wiadomość nie trafiła do folderu SPAM/Wiadomości śmieci/Powiadomienia. Jeśli wiadomości nie ma w tychże lokalizacjach to prawdopodobnym jest, iż wiadomość została przesłana na nieobsługiwany już adres e-mail. Zatem, aby zaktualizować adres e-mail przy użytkowniku należy zwrócić się do administratora jednostki, (jeśli to nie Pan/Pani jest administratorem z placówki) z prośbą o edycję adresu e-mail przy Panu/Pani użytkowniku. Jeśli problem zgłasza Pan/Pani jako administrator jednostki proszę skierować prośbę do Organu Prowadzącego o edycję adresu e-mail przy Panu/Pani użytkowniku. Po edycji adresu mailowego należy ponowić próbę zalogowania się do systemu. Na zaktualizowany adres e-mail zostanie przesłana wiadomość z kodem dostępu.
- Czy adres e-mail przypisany do użytkownika może zostać zaktualizowany przez administratora oprogramowania iArkusz? Adres e-mail, który został pierwotnie przypisany do użytkownika jest już niewykorzystywany/nieaktualny.
Jeśli z systemu oprócz placówek podległych korzysta Organ Prowadzący to nie ma takiej możliwości. Uprawnienia do edycji adresu e-mail przypisanego do danego użytkownika posiada administrator systemu z jednostki. Jeśli to administrator chciałby dokonać aktualizacji swojego adresu mailowego to musi zwrócić się do Organu Prowadzącego z prośbą o edycję tegoż adresu w oknie jego użytkownika. Po zmianie adresu e-mail należy ponowić próbę zalogowania się do systemu. Na zaktualizowany adres e-mail zostanie przesłana wiadomość z kodem dostępu.
- Nasz Organ Prowadzący nie korzysta z iArkusza. Nie przychodzi mi kod dostępu. Co mam zrobić?
Jeśli nie widzi Pan/Pani wiadomości z kodem dostępu, proszę sprawdzić czy wiadomość nie trafiła do folderu SPAM/Wiadomości śmieci/Powiadomienia. Jeśli wiadomości nie znajduje się w tychże lokalizacjach, prawdopodobnym jest, iż wiadomość została przesłana na nieobsługiwany już adres e-mail. Zatem, aby zaktualizować adres e-mail przy użytkowniku, proszę zwrócić się do dostawcy oprogramowania poprzez adres email: iarkusz@progman.pl z wypełnionym formularzem, który można pobrać na stronie: https://pomoc.wolterskluwer.pl/wp-content/uploads/2017/10/Formularz-podania-has%C5%82a-jednorazowego_web.pdf i zaznaczając „inne” opisać problem.
- Kod dostępu nie przyszedł na adres e-mail, a jestem pewny/a, że ten jest przypisany do użytkownika.
Jeśli nie widzi Pan/Pani wiadomości z kodem dostępu, proszę sprawdzić czy wiadomość nie trafiła do folderu SPAM/Wiadomości śmieci/Powiadomienia. Jeśli wiadomości nie ma w tychże lokalizacjach proszę zgłosić tę sytuację dostawcy oprogramowania na adres e-mail: iarkusz@progman.pl. Sprawa zostanie skierowana do Product Managerów iArkusza, którzy podejmą kroki, aby wspomóc Pana/Panią w zalogowaniu do systemu. Proszę w opisie zgłoszenia pozostawić dane swoje dane kontaktowe.
- Wpisuję/kopiuję kod dostępu z wiadomości do pola „Kod” w oknie z tokenem i kodem, klikam przycisk „Zaloguj”, ale otrzymuję komunikat: „Kod niepoprawny”.
W takim wypadku proszę o sprawdzenie czy kopiuje Pan/Pani właściwy kod dostępu z wiadomości i czy nie jest przepisywany/kopiowany token.