Procedura jest interaktywnym diagramem obrazującym wycinek procedury prawnej, którego poszczególne kroki opatrzono wskazówkami praktyków, wykładnią i piśmiennictwem.
Centralną część okna zajmuje diagram, w którym wyróżnione są kroki związane z:
Po prawej stronie okna przedstawiona jest treść wskazówek praktycznych.
Diagram procedury jest przygotowywany w oparciu o standard BPMN (Business Process Modeling Notation).
W programie prezentowane są wersje czasowe procedur. Powstają one w sytuacji, gdy nastąpiła zmiana przepisów stanowiących podstawę prawną procedury. Dzięki temu możliwe jest śledzenie zmian, które zachodziły od chwili wprowadzenia danej procedury przez ustawodawcę. Nieaktualne wersje procedur w dalszym ciągu dostępne są w programie, przy czym oznaczono je fioletową szarfą „Wersja nieaktualna”.
Uwaga: Jeśli do tej samej jednostki redakcyjnej aktu prawnego powiązana jest więcej niż jedna wersja procedury, prezentowana jest wersja aktualna dla ustawionej daty oceny obowiązywania dokumentów.
Dokumenty powiązane i słowa kluczowe dla całej procedury dostępne są pod ikoną
Wydruk i zapis do .docx/.pdf w przypadku procedur obejmują wyłącznie listę kroków procedury. Sam graf można zapisać do formatu .png.
O typowych funkcjach dostępnych dla procedur – czytaj w Funkcje na dokumentach.