Korekta błędnie naliczonego wynagrodzenia – ze stornem listy – w związku z wystąpieniem absencji pracownika po wypłacie wynagrodzenia
8 grudnia 2020
W sytuacji, gdy wynagrodzenie zostało błędnie naliczone w związku z wystąpieniem absencji pracownika po wypłacie pełnej kwoty wynagrodzenia można wykonać korektę tegoż wynagrodzenia wykorzystując kreator Storno listy, który automatycznie wprowadza znak minus przy poszczególnych składnikach w kartotece płacowej.
Aby wykonać korektę wynagrodzenia podobnie jak w Przykładzie 1 należy założyć dwie listy dodatkowe.
Pierwsza lista utworzy się automatycznie przez Kreator – storno listy. Lista będzie zawierać wszystkie naliczone składniki ze znakiem „-”, natomiast druga lista dodatkowa powinna zawierać poprawnie wyliczone składniki płac – skorygowane wynagrodzenie i świadczenie za czas choroby.
Aby utworzyć dodatkową listę płac za pomocą kreatora:
- w systemie Progman Płace należy wskazać rok płacowy, w którym jest naliczona lista płac do skorygowania,
- z menu Narzędzia wybrać Kreator – storno listy,
- w oknie kreatora wskazać listę płac oraz osobę, której dotyczy korekta, a następnie kliknąć klawisz Dalej,
- w kolejnym oknie uzupełnić dane dotyczące tworzonej listy płac, która zostanie dodana do Rejestru list płac wskazując w oknie Rok i miesiąc listy płac oraz Rozliczenie w Płatniku korygowany miesiąc i rok, a w oknie Podatek do rozliczenia w miesiąc i rok, w którym faktycznie wykonywana jest korekta listy płac, następnie kliknąć klawisz Dalej,
- w ostatnim oknie kreatora wskazać czy wypłata była przekazana na konto i kliknąć klawisz Przygotuj,
- Program utworzy listę dodatkową ze stornem kartoteki płacowej pracownika, w której wszystkie naliczone wartości będą zapisane ze znakiem „-”,
- Po utworzeniu pierwszej listy należy założyć kolejną listę dodatkową z poprawnie naliczoną kartoteką płacową uwzględniającą skorygowane wynagrodzenie chorobowe.
- W Rejestrze list płac należy utworzyć drugą listę dodatkową (wskazując w oknie Rok i miesiąc listy płac oraz Rozliczenie w Płatniku korygowany miesiąc i rok, a w oknie Podatek do rozliczenia w miesiąc i rok, w którym faktycznie wykonywana jest korekta listy płac).
- Przed naliczeniem powyższej listy należy wprowadzić absencję pracownika, która nie została uwzględniona przy naliczaniu listy korygowanej. W tym celu należy przejść na kartotece Wypłaty do okna Nieobecności i klawiszem Nowy dodać nieobecność.
- Po wprowadzeniu danych dotyczących absencji należy określi miesiąc, rok oraz wypłatę na której zostanie rozliczone świadczenie, kliknąć Przelicz stawki, a następnie Zapisz. W tym przypadku w polu Wypłata wskazujemy listę z korektą.
- W kartotece płacowej należy nanieść wartości na poszczególne składniki,
- a następnie określić odpowiednią ulgę podatkową, koszty uzyskania przychodu i kliknąć klawisz Nalicz.
- Po utworzeniu list korygujących można wydrukować poprawioną Kartę wynagrodzeń zaznaczając opcję Wydruk po miesiącu rozliczeniu w Płatniku.