Do czego służy system LEX Kontrola Zarządcza

W dobie wielu zmian prawnych, gwałtownego rozwoju technologii i rosnącej świadomości mieszkańców kwestia kontroli zarządczej nabiera specjalnego znaczenia. I choć sami samorządowcy przyznają, że właściwa kontrola zarządcza ułatwia realizację zadań oraz redukuje ryzyka, zagadnienie to wciąż bywa sprowadzane do niepotrzebnych procedur czy wręcz biurokratyzacji.

Czy na pewno takie podejście jest w 100% słuszne?

Czym jest kontrola zarządcza?

W myśl ustawy o finansach publicznych (art. 68 ust. 1) kontrola zarządcza to ogół działań i czynności zapewniających realizację celów i zadań jednostki w sposób: zgodny z prawem, terminowy, efektywny i oszczędny.

Czy na pewno takie podejście jest w 100% słuszne?

 

Fakty i mity

Kontrola zarządcza jest często traktowana jako przykry obowiązek czy dodatkowa „papierologia”.

Nic bardziej mylnego!

Fakty i mity dotyczące kontroli zarządczej

 

nie Sprowadza się do biurokracji

tak Porządkuje procesy i zapewnia standaryzację działań dzięki opisowi kluczowych obszarów zarządzania (cele, mierniki), dokumentowaniu, monitorowaniu i ocenie efektów

 

nie Jest jednorazowym zadaniem

takWspiera samodoskonalenie organizacji poprzez ciągłość diagnozowania, monitorowania i poprawiania realizowanych procesów w jednostce

O programie LEX Kontrola Zarządcza

Jesteśmy blisko naszych Klientów. Znamy specyfikę i potrzeby jednostek samorządu terytorialnego.

Wiemy, że zapewnienie skutecznego systemu kontroli zarządczej może być wyzwaniem. Czy realizując cele i zadania można mieć ryzyko pod kontrolą? Jak szybko sprawdzić i udokumentować, że działamy zgodnie z prawem i procedurami wewnętrznymi? Czy podsumować ankiety dotyczące samooceny?

Nie chodzimy na skróty! Dlatego przy współpracy z samorządami stworzyliśmy nowy i unikalny na rynku system – LEX Kontrola Zarządcza. Jak do tego doszło?

Po pierwsze. Najpierw odbyliśmy wielokrotne konsultacje w JST. Korzystaliśmy z wiedzy i doświadczenia samych urzędników, ale także naszych ekspertów ds. administracji publicznej. Przeprowadziliśmy także liczne badania rynkowe, ankiety i spotkania pilotażowe wśród kierowników jednostek, sekretarzy oraz audytorów wewnętrznych.

Po drugie. Uzyskaną w ten sposób praktyczną wiedzę przełożyliśmy na łatwe w obsłudze oprogramowanie. Wspiera ono samorządowców w realizacji procesów i obowiązków wynikających z kontroli zarządczej.