Krajowy System e-Faktur (KSeF)

29 maja 2023

Krajowy System e-Faktur – i co dalej?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowa platforma teleinformatyczna, która umożliwia wystawianie, otrzymywanie i przechowywanie faktur w formie ustrukturyzowanej. KSeF nadaje dokumentom numery identyfikacyjne i weryfikuje poprawność faktur zgodnie z określonym wzorcem.

System został uruchomiony na początku 2022 roku, a obecnie korzystanie z niego jest dobrowolne. Od 1 lipca 2024 roku stanie się on jednak obowiązkowy, co oznacza, że wszyscy polscy przedsiębiorcy będą musieli stosować elektroniczne fakturowanie.

A czym jest ta faktura ustrukturyzowana?

Faktura ustrukturyzowana to elektroniczny dokument, który zawiera określone w przepisach informacje. Jest zapisana w konkretnym formacie elektronicznym, np. XML, zgodnym ze strukturą logiczną e-Faktury FA(!), opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP. Format ten umożliwia odczytywanie i przetwarzanie danych zawartych na fakturze, takich jak data sprzedaży, dane kontrahentów, data wystawienia, kwoty, itp. Informacje są zapisane za pomocą znaczników, co umożliwia automatyczne przekazywanie danych z faktur pomiędzy programami księgowymi.

Od 2022 roku korzystanie z faktur ustrukturyzowanych za pośrednictwem KSeF jest dobrowolne, ale od 2024 roku będzie to obowiązek dla wszystkich podatników. Faktury ustrukturyzowane otrzymane przy użyciu KSeF będą wymagały akceptacji ze strony odbiorcy.

Plany na nadchodzący rok:

W ramach naszych planów rozwojowych linii progman dotyczących programów finansowo-księgowych (Rozrachunki, Finanse) informujemy, że do 1 lipca 2024 r. programy będą zintegrowane z platformą KSeF, co zagwarantuje Państwu prostą i przyjemną pracę z fakturami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Programy zostaną wzbogacone także o możliwość wyeksportowania oraz zaimportowania dokumentów w formacie zgodnym z Krajowym Systemem e-Faktur, co da pełną elastyczność i kompatybilność z innymi systemami finansowo – księgowymi.

Analizę pod kątem potencjalnych zmian rozpoczynamy już w czerwcu br. Jeśli mają Państwo uwagi lub propozycje dotyczące integracji z Krajowym Systemem e-Faktur, serdecznie prosimy o kontakt mailowy pod adresem: finanse@progman.pl. Jesteśmy otwarci na współpracę i chętnie wysłuchamy Państwa sugestii.

Nasze strony www używają plików cookie. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na politykę prywatności i cookies. Obsługę plików cookie możesz wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Zobacz jak to zrobić.

Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę