Jak tworzyć listy płac w kolejnych miesiącach na podstawie list z wcześniejszych miesięcy?

1 sierpnia 2023

Jeśli użytkownik chce utworzyć listę płac na kolejny miesiąc bazując na liście płac z poprzedniego miesiąca, należy przejść do kartoteki ,,Wypłaty’’ / ,,Listy płac’’. W tym widoku użytkownik ma możliwość przejrzenia list płac, które do tej pory zostały zarejestrowane w systemie.

Aby utworzyć listę na podstawie wcześniejszej listy płac należy:

  • Krok 1 – w kolumnie „Miesiąc i rok listy” wybrać rok i miesiąc.
  • Krok 2 – zaznaczyć przypisaną do okresu listę.
  • Krok 3 – z paska przycisków funkcyjnych wybrać przycisk Kopiuj listę.

  • Krok 4 – w otwartym oknie uzupełnić odpowiednie pola o dane na nowy miesiąc.
  • Krok 5 – po uzupełnieniu pól aktywuj przycisk Zapisz .

 

Z pozycji ,,Wypłaty’’ / ,,Listy płac’’, po rozwinięciu strzałki z miesiącem i rokiem wypłaty oraz aktywacji odnośnika z nazwą i numerem listy, istnieje możliwość dodania na widoku listy płac pracownika lub pracowników poprzez zaznaczenie na pasku przycisku Dodaj pracownika . Funkcja przydatna do wykonywania pracownikowi korekty naliczeń bez dodawania składników.

 

Uruchamia się okno dodawania pracownika z danymi możliwymi do ustawienia na widoku: ,,Nazwisko i imię’’, ,,PESEL’’, ,,Liczba nieprzypisanych składników’’, ,,Wymaga wyrównania’’. Domyślnie ustawione jest wyświetlanie wszystkich pracowników nie występujących na danej liście płac. Rodzaje umów i grupy pracowników są do wybrania z listy rozwijalnej. ,,Liczba nieprzypisanych składników’’ jest liczbą składników, która nie została przypisana do żadnej listy płac. Opcja ,,Wymaga wyrównania’’ jest wyświetlana w zależności czy pracownik wymaga w miesiącu wyrównania.

 

Po zaznaczeniu pracownika lub kilku pracowników albo jednocześnie wszystkich w polu wyboru, umiejscowionym w widoku dodawania pracownika przy danych wybranych do kontekstu, na pasku przycisk Dodaj  zatwierdza wybór a przycisk Anuluj zamyka formularz dodawania bez zapisu danych. Usunięcie pracownika dodanego jest możliwe dla pracownika, który został dopisany, lecz bez składników, poprzez aktywację na pasku pod nazwą listy przycisku Usuń pracownika .

Wówczas pojawia się komunikat o potwierdzeniu ,,Czy na pewno usunąć pracownika z listy płac ?’’. Wybranie Nie powoduje powrót do widoku listy, a wybór Tak usuwa pracownika z listy płac.

Uwaga! Dla pracownika z przypisanymi składnikami płac jest konieczne odpięcie pracownika ze wszystkimi jego składnikami z listy i wtedy powinien być widoczny w ,,Przypisaniu składników’’.

Nasze strony www używają plików cookie. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na politykę prywatności i cookies. Obsługę plików cookie możesz wyłączyć w ustawieniach przeglądarki. Zobacz jak to zrobić.

Aby ponownie wybrać temat, odśwież stronę